Na zlocie NS w Dęblinie

W dniach 18-22 maja 2016r. kilkoro harcerzy z 2SSH NS Leśna Brać, pod opieką phm. Moniki Rogulskiej oraz dh. Gabrieli Demczur, miało przyjemność wziąć udział w VIII Ogólnopolskim Integracyjnym Zlocie Drużyn Harcerskich NS w Dęblinie. Była to nasza druga wizyta w tym mieście. Organizatorami zlotu byli: 20 i 21 Drużyna Harcerska Nieprzetartego Szlaku ZHP, Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy im. Marszałka Józefa Piłsudskiego W Dęblinie, 1 Batalion Drogowo Mostowy Im. Gen. Romualda Traugutta w Dęblinie oraz Komenda Hufca ZHP Im. Bohaterskich Lotników Dęblińskiej Szkoły Orląt w Rykach, a wzięło w nim udział ponad 200 harcerzy i instruktorów. 18 maja, po przyjeździe i zakwaterowaniu w SOSW, wybraliśmy się na wycieczkę do Lublina (poprzednim razem poznaliśmy Kazimierz). Zwiedziliśmy piękne Stare Miasto, zjedliśmy pyszny obiad (gdyby ktoś się nie domyślał, to były to…ruskie pierogi ), obejrzeliśmy również ciekawe wystawy w lubelskim zamku. Następnego dnia uczestniczyliśmy w uroczystym otwarciu wystawy fotograficznej z okazji 100-lecia harcerstwa na terenie Dęblina oraz wysłuchaliśmy koncertu piosenek patriotycznych. Tego też dnia zostaliśmy przeniesieni do budynku koszarowego XIX-wiecznej Twierdzy Dęblin na terenie 1 Dęblińskiego Batalionu Drogowo- Mostowego im. Gen. Romualda Traugutta, który był teraz naszą bazą. Zlot został oficjalnie rozpoczęty apelem powitalnym, który został zakończony największym kręgiem, w jakim przesyłaliśmy iskierkę. Dzień zakończyliśmy wspaniałym ogniskiem, na którym przedstawiały się drużyny po raz pierwszy goszczące w Dęblinie. Były piosenki, zabawy, pląsy, podczas których wszyscy świetnie się bawili. 20 maja upłynął nam pod hasłem „manewrów” wojskowych. Podczas nich oglądaliśmy pojazdy wojskowe, zapoznawaliśmy się ze specjalistycznym wyposażeniem, ćwiczyliśmy strzelanie z broni długiej na trenażerze oraz jeździliśmy i pływaliśmy amfibią. Po obiedzie przyszedł czas na zawody sportowe. Były m. in. sprawnościowe tory przeszkód, zawody z piłką, rzut kaloszem na odległość, skoki w workach. Każdy uczestnik zlotu wziął udział w wybranej dyscyplinie, grze, współzawodnictwie. Tutaj nie było przegranych. Liczyła się dobra zabawa, wesoły nastrój i wspólne spędzanie czasu. W sobotę czekała nas nie lada atrakcja: wizyta w Poleskim Parku Narodowym. Najpierw była wędrówka z panem leśniczym ścieżką przyrodniczą „Dąb Dominik”. Wędrowaliśmy wśród poleskich mokradeł po specjalnie wybudowanej kładce, która zawiodła nas nad piękne jezioro Moszne. Tam mogliśmy obejrzeć w naturze m. in. rosiczkę. Pan leśniczy pięknie i interesująco opowiadał o parku, zwyczajach jego mieszkańców i ciekawych spotkaniach z przyrodą. Potem udaliśmy się do Ośrodka Dydaktyczno- Muzealnego Poleskiego Parku Narodowego w Załuczu Starym, gdzie oglądaliśmy bardzo ciekawe wystawy, oprowadzani przez niezwykle interesująco opowiadającego przewodnika. Mieliśmy również okazję oglądać żółwie błotne w naturalnym środowisku. Ten niezwykle udany dzień zakończył apel pożegnalny, podczas którego uczestnicy zlotu otrzymali dyplomy, statuetki, upominki. Po raz drugi otrzymaliśmy statuetkę dla patrolu przybyłego z najbardziej odległego od Dęblina miejsca. Zaskoczeniem, ponieważ konkurs nie był ogłoszony!, było dla nas nagroda dla najbardziej „uporządkowanej” grupy na zlocie. W ostatnim dniu pakowanie, sprzątanie i podróż do domu. Mimo przygody z zepsutą lokomotywą, udało nam się szczęśliwie i o czasie przybyć do Strzelec.  Serdecznie dziękujemy Stowarzyszeniu Pomocy Dzieciom Specjalnej Troski za dofinansowanie naszego wyjazdu.